Selasa, 14 Januari 2014

BEBAN RAKYAT DIKURANGKAN?

Assalamualaikum dan salam sejahtera rakan - rakan blogger semua.

Rakyat hari ini yang berpendapatan rendah terasa agak terbeban dengan pelbagai kenaikan.  Dikatakan ekonomi Negara semakin baik tetapi rakyat masih terpaksa menghadapi kenaikan harga barangan dan pengurangan subsudi.

Saya masih ingat dulu, harga 1 kg gula ialah RM1.20 saja. Sekarang harganya dah menjangkau RM2.80. Sepatutnya semakin maju sesuatu ekonomi Negara itu, rakyat semakin senang. Ini dah terbalik.

Saya menegur tak bermakna saya membangkang.  Saya cuma meluahkan pandangan saya.

Published with Blogger-droid v2.0.10

1 ulasan:

Mizz Aiza berkata...

betul tu semakin hari nilai duit semakin kecil.. semoga 'pihak yang berkenaan' tu memandang serius terhadap isu ini dan mencari penyelesaiannya..