Jumaat, 31 Januari 2014

NAIK BAS RAPID PENANG...

Assalamualaikum dan salam sejahtera rakan - rakan blogger semua.

Setelah bertahun-tahun tak naik bas, hari ini dalam sejarah saya naik bas Rapid Penang.  Suatu ketika dulu, mana ada Rapid Penang.  Saya rasa nama bas dulu adalah City Liner rasanya.  Kalau salah tolong betulkan ye.

Suasana dan tempat duduk dalam bas dulu tak sama macam bas sekarang.  Dulu tempat duduk dalam bas berkusyen.  Bukan macam tempat duduk macam dalam bas, plastik je. Keras rasanya bila duduk.

Tetapi yang bagusnya, suasana dalam bas baru ini nampak bersih berbanding bas yang dulu.  Bas dulu dengan kotor dan berdaki je dinding bas.  Tapi, yang pasti saya merindui untuk menaiki bas lama lagi. Hehehe.

p/s :  Saya pun pernah naik bas yang tiada air cond suatu ketika dulu. Ada yang sama dengan saya?


Posted via Blogaway

3 ulasan:

ccik berkata...

SAya pun pernah naik bas jugak. bas UTC namanya. hehe. bas tu mmg lama.

Yun Sing berkata...

Bas yang takde aircond masa saya dah takde kot.. tapi bas yang tempat duduk berkusyen tuh selalu je saya naik sebelum tukar jadi Rapid dulu.. sejak tukar jadi Rapid Penang dah tak nampak orang yang jerit-jerit bagitau tempat mana bas ini pergi tuh semua dekat Komtar :')

kay berkata...

Sy pon pernah naek bas xde aircond..dulu2 laa sbb nak outing..huhu...
btw sy dri http://bloggiveawaywanie.blogspot.com/.. thanks ye coz masukkn blog sy dlm bloglist awk..btw sy dah masukkn blog awk dlm bloglist sy..sy letk kt blog sy yg lg 1.....emm blh x tukarkan url blog tu kpd blog ini--> http://nurkhairiahirwanie.blogspot.com/ ..kalau awk xkisah laa kan =)oke thanks :)